5 Nisan 2010 Pazartesi

Alışveriş iade şartları

Artık çağımızın gereği çoğu alışverişimizi internet üzerinden yapıyoruz. Fakat mağazadan yapılan alışveriş ile internetten yapılan alışveriş arasında farklılıklar var.
Bunları bilmekte yarar var .

İnternet üzerinden yapılan satışların giderek artmasıyla birlikte ürün iade ve değişimlerine yönelik tüketici haklarında önemli bir ayrıntı dikkat çekiyor: Mağazalardan ürün alanlar bu ürünleri keyfi şekilde iade edemezken, kapıdan, internetten veya telefonla alanlar ise iade edebiliyor.İnternetten, telefonla ve kapıdan satışlardaki iade süreleri farklılık gösteriyor.

İNTERNETTEN SATIŞLARDA İADE SÜRESİ 10 GÜN
Nereden ve nasıl alınırsa alınsın elektronik ürünlerin 2 yıl garantisi var. "Fakat burada ürünün iade edilebilmesi için bir kusur içermesi gerekiyor. Herhangi bir kusuru bulunmayan elektronik cihazlarda tüketicilerin keyfi iade hakları bulunmuyor.
Tüketici yasaları gereği, satılan ürünlerde 30 gün içerisinde bir kusur tespit edilmesi durumunda tüketicilerin iade ederek paralarını geri alma veya ürün değiştirme hakkına sahip.

"Alınan ürünlerde 30 günlük garanti süresinden sonra 2 yıllık garanti sürecinin devreye giriyor. Bu süreçte elektronik cihaz 1 yıl içerisinde aynı arızayı 2 defa veya farklı arızayı 4 defa verirse ürün 'ayıplı ürün' kategorisinde sayılıyor. Ayıplı ürünlerde de yine tüketicilerin iade, değiştirme ve para iade hakları bulunuyor.
"
Kaynak: Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı bekliyorum

Related Posts with Thumbnails