7 Eylül 2011 Çarşamba

Bozca Ada Bölüm-1

Bu tatilde ne zamandır görmek istediğim Bozcaada'yı gezdik. Bozcada Türkiyenin 3. Büyük Adası.
Çanakkale Geyikli'den arabalı feribot ile Bozcaada'ya ulaşıyorsunuz. ( biletler gidiş dönüş, tam yolcu 5TL. Araba 45 TL) Her saat başı feribot mevcut.

Feribottan Ada'ya Bakış;
                            Feribottan iner inmez sizi hediyelik eşya satan standlar karşılıyor. Hemen her gittiğim yerden magnet mutlaka alırım. Buradan da almadan geçmedim tabiki.

Yürüyerek Bozcada'nın neredeyse tüm sokaklarını keşfe çıktık. O eski renkli evlerine hayran kaldık. Rum mahallesi ve Türk Mahallesi , yeldeğirmenleri, kalesi var, buraları gezip bol bol fotoğraf çektik.
                         Sağ alt resimde , kapının önüne koydukları, eski postalları saksı olarak kullanmışlar, çok hoş bir fikir.

Tarihi Taş, ahşap evler rengarenk boyanmış , çiçeklerle süslenmiş, Turistik bir ada yaratılmış.

Sırt çantasıyla şapkasıyla keşifte bir ben :))

Herkesin hayalindeki , Pembe Panjurlu ev bu olsa gerek,

Bozcaada şaraplık Üzüm bağlarıyla, Rüzgar enerji santraliyle, Tarihi evleriyle öne çıkıyor.
Adada konaklamanın en uygun ve yaygın yolu tabi ki pansiyonlar.

Daha detaylı bilgiye şu web adresinden ulaşabilirsiniz.

Şimdilik Bu kadar,
Yarında Bozcada'nın şaraplarından, yeme içme yerlerinden ve plajlarından bahsedeceğim.

1. süpersinnn
    resimler harika
    öyle çok istiyordum ki gitmeyi ama tabiki gitmiş görmüş birinden bilg almak kadar iyisi yoktur
    merak ettiğim bayram tatillerinde yoğunluk olup olmadığı .
    Ölüdenizde ağzımın yandığı için birde onu belirtirsen :D

2. Çok güzelmiş yaa:) Sokakları tarih kokuyor resmen:)

3. Elifcim teşekkürler, valla biz sabah 10 feribotuna binip geçtik rahat rahat gezdik. fakat öğleden sonra gelen feribotlar tıklım tıklım geliyordu. Plaj ise kalabalıktı ama yeterince uzun bir sahil olduğundan rahattı. Tavsiyem gidecekseniz sabah saatlerinde gidip o sokakları rahat rahat gezmeniz olur.

" pembe gönlüm sende, tarihi bozulmamış çok güzel bir yer

4. Ben de çok merak ediyorum Bozcaadayı, cundayı.. Yalnız fırsat ve imkan bulamıyoruz..yalnız şunu merak ediyorum baharcım bozcaada örneğin iki gün içinde gezilip bitirilebilir mi yoksa daha mı fazla kalınmalı?

5. Zeynepcim iki gün içerisinde çok rahat rahat gezersiniz, çünkü merkezi küçük bir ada. Biz bir günde gezdik aynı gün denize bile girdik. Yalnızca Akvaryum koyuyla , Rüzgar güllerine gidemedik. eğer bir günümüz daha olsaydı oralara da giderdik. Artık bi dahakine inşallah.

6. Çok hoş yerler miş :)

7. Ülkemizin öyle güzel yerleri var ki,çok güzel gözüküyor tatlım,en kısa zamanda ziyaret etmeli gerçekten...

8. merhaba insallah bizde bu yaz bozca ada turu yapmak istiyoruz tura katilip hayran kaldim ben buralara resimlerden cok guzel bahar arkadasin dedigi gibi